maandag 12 september 2011

in den Belgiek part 1

Etappe 1 Merendree-Gottignies 105 km Etappe 2 Gottignies-Louette St.Pierre 130 km Het klonk eigenlijk nogal ongeloofwaardig toen ik woensdagnamiddag, op enkele luttele kilometers van mijn deur, te Mater in de Vlaamse Ardennen, aan een sportieve wielergast de beste baan vroeg naar Brakel. Dit was opzich geen rariteit, maar ik moest er zelf nog wat aan wennen, dat ik nu wel definitief vertrokken was naar het Noorden van Italië, en ik me de woorden en het plan erachter, die ik hem vertelde, mij nog eigen moest maken. Maar naar mate de dagen vorderden en het landschap in een definitieve plooi viel richting Lombardije, begon ik er stilaan ook in te geloven. Ten Zuiden van de Samber begonnen die lichte glooiingen in het land mijn enthousiasme, om de nu eens de grote dan eens de kleine plaat, weer helemaal oplaaien. Twee Belgische nachten in mijn tentje verder kon ik dan uitendelijk ergens ten Zuiden van Bouillon in de groene Gaumestreek vol oude fruitbomen en kleine dorpjes voorgoed La douce France binnenrijden, onderweg naar de zon.
MATIN_Louette St.-Pierre Belgique Ochtend in de Gaumestreek
CHIEN ROMAIN_Treignes Belgique Restanten van een Gallo-Romeinse villa ten zuiden van Phillippeville.
CENTRAL FRUIT_Maurage Belgique Ferlisi Mariella uit Sicilië verkoopt sinds jaar en dag fruit in Maurage een rommelig plaatsje tussen Bergen en Charleroi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten