zondag 25 september 2011

LOM PART 3: Valcava & Villa Vergano

Ochtendlijke verkenning van de Valcava te Costa Imagna Donderdagmiddag had ik na de verkenning van de 2 bekendere cols in de Ronde van Lombardije, Sormano en Ghisallo, in het toeristische paradijselijk oord van verderf, de boot naar de overkant van het meer genomen, naar Menaggio. Vandaaruit heb ik, zonder beter weten, het noordelijkste deel van het parcours, de weg die zich via Gravedona en Sorico langs het meer begeeft, genomen omvervolgens 180 ° langs de andere kant van het meer mij terug naar het zuiden, richting Lecco laat voeren. Ter hoogte van Bellano, ergens halver die zijde van het meer, stond er volgens de parcoursbeschrijving van vorig jaar een baantje dat ons nog even de bergen zou insturen, eerder een knoert van een col. Ik raapte al mijn moed bijeen samen met een koffie en croissant op een rustig ochtendlijk terras annex krantewinkel bij het meer alvorens mij schrap te zetten voor die beruchte weg naar Tartavella. De plaatelijke krant bracht echter het heugelijke nieuws van de bekendmaking van het nieuwe parcours dat een geheel ander deel van Lombardije zou aandoen, namelijk meer ten zuiden van Lecco. De col naar Tartavella, kon ik laten voor wat hij was en nog voor de middag bereikte ik met de krant onder de arm Lecco. Het groezelige plaatje met het parcours voor 15 oktober erin gaf mijn een schoon huiswerk mee: 241 km en 5 hellingen met respectievelijk 3 nieuwe cols vergeleken met vorig jaar, Valcava als eerste col van de dag (13,8 km) gevolgd door Colle Brianza en tot slot de laatste helling van de dag door de smalle straten van Villa Vergano alvorens, natuuurlijk onze Ghilbert haha..., als eerste over de meet zal bollen.
MIJN KOERSKLAK _Magreglio Italia Na Madonna di Ghisallo
*_Lezzeno Italia Op weg naar Bellagio nog voor het donker wordt. Ghisallo or not Ghisallo that's the question...
BOVEN_Piano di Tivano Italia Hoogvlakte voorbij het monster van Sormano, een stuk chocola, een banaan en een blik cola.
ULTIMO SASSO_Villa Vergano Italia
END_Villa Vergano Italia De laatste keer alles geven, de kat vindt dit ook.
GLORIE EN VERVAL_Ello Italia Nog één schietgebed, voor het podium van 3.
CHRISTINA_Villa Vergano Italia
TOP_Colle Brianza Italia
GPS_Colle Brianza Italia LegaNord in het blauw
PAARDEN over de col Valcava_Costa Imagna Italia
RICARDO_Col Valcava Italia
KASTANJEBOMEN op de col naar Valcava_Torre di Bussi Italia
MATIN_Caprino Bergamasco Italia

1 opmerking: